napja van
  • Sarlós Boldogasszony park
  • Szent István Nyomában Hagyományőrző Fesztivál 2019. július 6.
  • Sarlós Boldogasszony szobra

Elektronikus ügyintézés

Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

Tisztelt Ügyfeleink !

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: E-ügyintézési tv.) az elektronikus ügyintézést biztosító szerv és az ügyfél elektronikus kapcsolatának általános szabályait, továbbá az elektronikus ügyintézést biztosító, valamint egyéb szervek informatikai együttműködésével kapcsolatos rendelkezéseit tartalmazza.

Az E-ügyintézési tv. 1.§ 17. b) pontja alapján a helyi önkormányzat és a polgármesteri hivatal elektronikus ügyintézést biztosító szerv, amely 2018. január 1. napjától köteles az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv-ben meghatározottak szerint biztosítani.

Az E-ügyintézési tv. 9.§ (1) bek. a) és b) pontja alapján 2018. január 1. napjától elektronikus ügyintézésre köteles az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője.

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy természetes személy ügyfelek részére a E-ügyintézési tv. nem teszi kötelezővé az ügyek elektronikus intézését, azonban lehetőséget biztosít számukra is. Nincs helye elektronikus ügyintézésnek azon eljárási cselekmények esetében, ahol törvény, eredeti jogalkotói hatáskörben megalkotott kormányrendelet az ügyfél személyes megjelenését vagy meghatározott okiratok másként nem pótolható benyújtását kötelezővé teszi.

Komló Város Önkormányzat számos ügytípusban az ASP rendszer részét képező Elektronikus ügyintézési Portálon közzétett elektronikus űrlapok útján, valamint egyéb esetben e-Papír szolgáltatás útján biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét. A szolgáltatásokat kizárólag Ügyfélkapu regisztrációval rendelkező adózók vehetik igénybe. Az ügyindítás bejelentkezéshez és regisztrációhoz kötött szolgáltatás, ennek hiányában az űrlap legfeljebb csak nyomtatható és papír alapon nyújtható be.

A Portálra való belépéskor az un. Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) szolgáltatáson keresztül történhet az azonosítás, melynél szükséges kiválasztani a kívánt azonosítási módot (ügyfélkapu), majd az adatok megadása után az ÁSZF elfogadását követően van lehetősége az azonosítást igénylő ASP szolgáltatások érdemi igénybevételére. Ezt követően választható ki, hogy melyik településsel kapcsolatban kívánja majd a szolgáltatást igénybe venni.

Az azonosításra visszavezetett dokumentum-hitelesítés szolgáltatás (AVDH) az állampolgárok részére nyújt kényelmes megoldást arra, hogy biztonságosan tudják intézni hivatalos ügyeiket a közigazgatásban. Minden olyan felhasználó részére gyors bekapcsolódási lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézésbe, aki nem rendelkezik elektronikus aláírással, de az eljárás megköveteli az elektronikusan aláírt dokumentumot. Így a csak elektronikus azonosítással rendelkező ügyfél is teljes körűen részt tud venni az elektronikus ügyintézésben e szolgáltatás igénybevételével.

Adóegyenleg lekérdezés:      
Az ASP Önkormányzati Hivatali Portál felületén az ügyfél lekérheti adott településhez tartozó helyi adó egyenlegét. Az egyenleg lekérdezéséhez a felhasználónak a KAÜ-s azonosítás után meg kell adnia az adóazonosító jelét, vagy adószámát is. Azonosítás után a felhasználó lekérdezheti az adott önkormányzati adóhatóságnál fennálló személyes adóegyenlegét, vagy képviseleti joggal felruházott személyként azon (természetes vagy jogi) személyek egyenlegét, amelyekkel kapcsolatban az önkormányzatnál jogosult eljárni.

Ügykövetés:
A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az általuk az ASP Önkormányzati Hivatali Portál felületén elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát is. Az alkalmazás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat interneten keresztüli nyomon követésére.

Az elektronikus űrlapok elérhetősége: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap

E-papír szolgáltatás elérhetősége: https://epapir.gov.hu

Dokumentum-hitelesítés elérhetősége: https://niszavdh.gov.hu

 

Általános tájékoztató az önkormányzati hivatali portálon történő elektronikus ügyintézésről!!

 

A Portálon elektronikusan indítható ügyek:

Adóügyek (Adóhatóság számlaszámai)

Adatbejelentés a gépjárműadóról
Adatbejelentés a magánszemély kommunális adójáról

Adó- és értékbizonyítvány kiállítási kérelem
Adóbevallás az idegenforgalmi adóról (2018.12.31-ig)
Adóbevallás az idegenforgalmi adóról (2019.01.01-től)
Automatikus részletfizetési kérelem
Bejelentkezés, változás-bejelentés

Bejelentés desztillálóberendezés tulajdonjogáról, tulajdonjogának megszerzéséről
Bevallás előrehozott helyi adóról
Helyi iparűzési adó bevallás, ideiglenes jellegű iparűzési tevékenység
Helyi iparűzési adó bevallás, állandó jellegű iparűzési tevékenység, 2014 évre
Helyi iparűzési adó bevallás, állandó jellegű iparűzési tevékenység, 2015. évre
Helyi iparűzési adó bevallás, állandó jellegű iparűzési tevékenység, 2016. évre

Helyi iparűzési adó bevallás, állandó jellegű iparűzési tevékenység, 2017. évre

Helyi iparűzési adó bevallás, állandó jellegű iparűzési tevékenység, 2018. évre
Helyi iparűzési adóelőleg-kiegészítés bevallás
Kombinált áruszállítás bejelentése
Kérelem adóigazolás, adóhatósági bizonyítvány kiadására
Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben
Megkeresés köztartozás behajtására
Méltányossági kérelem
Nyilatkozat az adómentesség igénybevételéről
Talajterhelési díj bevallás

Termőföld bérbeadásából származó jövedelem adójához kapcsolódó bevallás
Túlfizetés átvezetési és visszatérítési kérelem

 

Hagyatéki eljárás

Adatszolgáltatás hagyatéki leltárhoz
Nyilatkozat öröklésre jogosultakról

Ipar-Kereskedelemi, igazgatási ügyek

Adatszolgáltatás az üzleti célú egyéb szálláshelyről
Bejelentés nem üzletköteles termék forgalmazásáról
Működési engedély kérelem üzletköteles termék forgalmazásához
Működési engedély visszavonási kérelem
Szálláshely megszűnésének bejelentése
Szálláshely nyilvántartásba vételi kérelem, bejelentés

 

Hivatali kapu címek:

RÖVID NÉV

TELJES NÉV

KRID AZONOSÍTÓ

BCAEE

Mánfa Község Önkormányzata

407022965

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kérdéseiket feltehetik az onkormanyzat@komlo.hu e-mail címen.

Tájékoztató letöltése!

  Események
Mecsek Zöldút Egyesület magyarorszag.hu komlo.hu